Imagames e o Instituto BenPensante lanzan unha app que nos axuda a ser mellores profesionais
martes, 22 de marzo do 2016
Imagames,
firma xurdida ao abeiro da investigación xerada na Universidade de
Santiago, vén de desenvolver unha aplicación destinada a aumentar o
rendemento laboral a través das metodoloxías do adestramento
avanzado e da gamificación (técnicas para aplicar a nosa
interacción cos videoxogos nos procesos da vida real, neste caso
concreto procesos empresariais e de motivación). A ferramenta en
cuestión chámase Camiño e Metas e foi deseñada pola
devandita spin-off da USC xunto co Instituto
BenPensante, centro de formación e adestramento persoal
(coaching) emprazado tamén en Compostela. Segundo concretan
os responsábeis da app, a gamificación consiste en
aplicar técnicas de xogo a actividades non lúdicas co fin de
mellorar o ensino e aumentar a motivación.
No caso de Camiño e
Metas emprégase esta metodoloxía para axudarnos a acadar a
máxima eficacia como profesionais, achegándonos recursos que nos
axuden a dirixir e delegar no caso de ocuparmos un cargo de dirección
empresarial. Bótase man, entre outras cousas, da metáfora do Camiño
de Santiago para establecer desafíos, etapas, metas e premios na
rutina laboral.
Segundo nos lembran dende
Imagames e o Instituto BenPensante acerca da orixe do proxecto e as
motivacións que o alentaron, a día de hoxe un 83% dos empregados en
España e un 87% a nivel mundial “están desmotivados e pouco
comprometidos coas súas empresas”. E engaden: “O compromiso está
unido á produtividade, por iso é polo que as técnicas de
gamificación son unha ferramenta eficaz para superar
problemas de falta de compromiso ou motivación”. Ao seu xuízo, o
xogo aplicado no ámbito laboral é “un instrumento moi poderoso
para acadar unha aprendizaxe efectiva”. Ademais, explican,
“estimula a creatividade, permitindo o desenvolvemento de novos
talentos e aptitudes”.
Como dixemos, a
aplicación Camiño e Metas está creada a partir da metáfora
do Camiño de Santiago e incorpora “as mecánicas típicas” dos
xogos. Segundo conta Daniel Álvarez, fundador do Instituto
compostelán, “este deseño creativo permite elevar os niveis de
motivación e concentración tanto nas conversas como no traballo
diario, cunha repercusión directa no desenvolvemento da autonomía,
o rendemento e a confianza do traballador”. Na súa opinión, “a
creación deste contexto gamificado rebaixa tensión e axuda a
interiorizar o traballo como algo atractivo, non como unha carga”.
O resultado de todo isto, comenta, é que estaremos en disposición
de dar o máximo como profesionais e como persoas, despregando todo o
talento e habilidades que levamos dentro.
Respecto do deseño
propiamente dito da aplicación, o labor de Imagames centrouse en
achegar unha feitura sinxela (co fin de posibilitar que sexa
utilizada por calquera usuario) e á vez atractiva, estimulando aos
participantes. Tamén se potenciou o uso de imaxes e iconas típicas
do Camiño de Santiago para personalizar a experiencia de cada
usuario.