A Revista Galega de Educación presenta na Coruña o seu monográfico sobre videoxogos
luns, 7 de agosto do 2017
No marco da Feira do Libro da Coruña
presentouse esta mañá o monográfico Aprendendo
con Videoxogos da Revista Galega de Educación promovida pola Nova Escola Galega, publicación pedagóxica en
lingua galega que cada catro meses dirÃxese aos educadores para achegar
ferramentas e fomentar un clima e unha mentalidade pedagóxica propicia para
acadar «un sistema educativo público, galego, renovado e democrático».
Esta última entrega da Revista Galega de Educación contou coa pedagoga e
especialista en materiais didácticos dixitais Silvia López Gómez como
coordinadora, e entre os
artigos que compoñen este monográfico especial hai referentes actuais do
sector do videoxogo e tamén experiencias relatadas polo profesorado que utiliza
os videoxogos nas aulas, como ben detallou esta mañá na Coruña acompañada polo
director da publicación, Jesús RodrÃguez, quen salientou que a revista
contribúe a desbotar numerosos mitos sobre os videoxogos que están moi
asentados entre o público.
A revista comeza
introducindo ao fenómeno dos videoxogos, para achegar un punto de vista
histórico, dando conta dos seus efectos nas persoas segundo investigacións
relacionadas e incluso analizando as súas oportunidades e desafÃos na súa
inclusión nas aulas e no fogar. Colaboran nesta sección Marcus Fernández
(Código Cero), Xurxo Mariño (UDC), Silvia López Gómez (DIMElab), Carlos
González Tardón (People & VIDEOGAMES) e Mª Esther del Moral Pérez
(Universidade de Oviedo).
Tamén preséntanse
proxectos de centro e experiencias de aula relacionadas coa análise e reflexión
crÃtica sobre os videoxogos, asà como coa creación de contidos e xogos dixitais
por parte do alumnado de educación primaria, secundaria e bacharelato nas que
se empregan ferramentas como Minecraft, e-adventura e Scratch. Achegan as súas
experiencias MarÃa Begoña Codesal Patiño (CEIP Ponte dos Brozos de Arteixo),
MarÃa Loureiro González (IES Primeiro de Marzo de Baiona), Agapito Muñiz Llanos
e Sonia Vivero Nogueiras (IES de Sabón en Arteixo) e Miguel Vázquez Freire (IES
Eduardo Pondal de Santiago).
Ademais no
monográfico inclúense achegas relacionadas con outros espazos diferentes ás
aulas e aos fogares onde os videoxogos teñen cabida. Amósase a presenza dos
videoxogos nas bibliotecas escolares e afóndase na importancia destes medios
nos museos, ademais de presentarse un videoxogo xurdido dende o ámbito
sanitario.
Completan o tema
deste monográfico o apartado Para sabermos algo máis... no que Silvia López e Aitor Barbosa (Imagames)
inclúen recursos de interese sobre xogos dixitais, e a entrevista realizada á
Dra. Begoña Gros Salvat (Facultade de Educación da Universidade de Barcelona).
Na sección A
lingua Santiago
GarcÃa Sanz (Universidade de Vigo) reflexiona arredor do estado actual do
galego nos videoxogos.
Jesús RodrÃguez
lembrou que este monográfico pode adquirirse en librarÃas de toda Galicia ou contactando por correo electrónico coa Nova
Escola Galega.