O Coliseum da Coruña acolleu a II edición da Liga Maker Drone
venres, 5 de maio do 2023
Este venres 5 de maio o Coliseum da Coruña acolleu a gran final da
2ª
Liga Maker Drone, en horario de mañá, promovida pola
Fundación Barrié e o Instituto Tecnolóxico de Galicia (ITG) co
obxectivo de fomentar as vocacións cientÃfico-tecnolóxicas entre
as novas xeracións. Participaron 180 estudantes de segundo de
Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) de 18 centros escolares de
toda Galicia (dezaoito equipos), probando os seus traballos pensados
para superar o reto desta edición: limpar os océanos con axuda dun
sistema dron.
Os equipos tiveron 6 meses para deseñar e construÃr un mecanismo de
recollida de residuos, que debe ir instalado sobre o dron que lles
facilitou a organización.
O evento contou tamén coa
presenza do vicepresidente primeiro e conselleiro de EconomÃa,
Industria e Innovación, Francisco Conde, que asistiu este
mediodÃa na Coruña á ronda final da segunda edición da liga.
Ao evento acudiron 1.200 estudantes como espectadores.
Dos 18 centros escolares das catro provincias que competiron para
mostrar as solucións que desenvolveron para responder o reto da
liga, o que se alzou como equipo gañador do torneo foi o CPR A Nosa
Señora do Carmen, de Betanzos, que conseguiu levar a cabo a misión
no menor tempo. O premio foi entregado por Pilar Romero,
vicepresidenta da Fundación Barrié, e Carlos Calvo, director
xeneral de ITG.
Ademais, houbo outros catro equipos cuxo labor foi recoñecido: CPR
Divina Pastora, de Ourense, recibiu o premio ao mellor deseño; IES
Carlos Casares, de Vigo, obtivo un recoñecemento por presentar a
solución máis disruptiva; IES de Ames (Santiago), conseguiu o
premio á destreza en voo; e CPR Montespiño, da Coruña, o premio á
mellor presentación.
Iniciativa pioneira
A Liga Maker Drone é unha iniciativa pioneira en España, xa que se
trata da primeira liga autonómica escolar de drons na que os
participantes deben construÃr un sistema encamiñado á solución
dun problema social.
En canto á finalidade deste proxecto, sinalar que persegue catro
obxectivos principais: contribuÃr á orientación profesional dos
estudantes cara ás carreiras STEM (das siglas en inglés Ciencia,
TecnoloxÃa, EnxeñarÃa e Matemáticas) a través da presentación
práctica de diferentes disciplinas e as súas aplicacións; difundir
o coñecemento tecnolóxico de xeito amigábel (tratando de superar a
percepción de materia complexa que se ten dela); contribuÃr á
educación cientÃfico-técnica da sociedade (con demostracións dos
desenvolvementos realizados polo alumnado) e potenciar entre os novos
valores como a autonomÃa, a creatividade, o enxeño e a capacidade
de traballo en equipo.
Indo ao miolo desta segunda edición da Liga Maker Drone, sinalar que
a organización facilitou a cada equipo un dron, asà como
orientación e formación especÃfica en mecánica, electrónica,
pilotaxe e oratoria nos seus respectivos centros. Con todo iso, os
equipos tiveron que idear, deseñar, construÃr e programar un
sistema que irá instalado sobre un dron co obxectivo de recoller o
maior número de residuos mariños e depositalos no menor tempo
posÃbel nos seus correspondentes colectores (a distintas alturas) a
bordo dun barco (simulado) de 30 metros de eslora e 10 metros de
alto.
O xurado estivo formado por entidades como Airbus, Boeing, ENAIRE,
Telespazio, UDC, Expodrónica e por Iván Merino, piloto profesional
de carreiras de drons e campión de España.