Os hábitos de consumo audiovisual mudan cara aos contidos á carta
mércores, 28 de agosto do 2013
O
Ericsson ConsumerLab publicou estes dÃas un interesante informe sobre o consumo
televisivo e de contidos audiovisuais para identificar as necesidades dos
consumidores de vÃdeo (e que podemos descargar
en formato PDF) partindo de milleiros de entrevistas en varios paÃses entre
os que figura España, o que axúdanos a chegar a interesantes conclusións.
Algúns detalles interesantes sobre o cambio de hábitos de consumo detectados
son que o 72% dos usuarios empregan dispositivos móbiles cando menos unha vez á
semana para ver vÃdeo (o 42% fan iso fóra do fogar); o 75% utilizan
dispositivos móbiles mentres ven a televisión (en moitos casos, facendo a
televisión máis social, pois o 49% dos usuarios usan aplicacións ou navegan na
Internet para atopar contidos sobre o que están vendo en televisión); incluso
os usuarios de máis idade están a converterse en usuarios de vÃdeo avanzados (o 41% dos consultados de
entre 65 e 69 anos fan uso do vÃdeo baixo demanda ou en liña máis dunha vez á
semana); o vÃdeo baixo demanda está a marxinar as emisións lineais a deportes en directo, eventos e acontecementos de
actualidade; e os contidos xerados polos usuarios toman cada vez máis paso (non
só para o lecer, senón tamén como guÃas ou análises de produtos).
- A xente de maior idade tamén está a subir ao carro do vÃdeo baixo demanda e en liña
Outro detalle a ter en conta é que, ao igual que o consumo de contidos en soportes fÃsicos (DVD e Blu-ray) vai decaendo pouco a pouco, acontece o mesmo cos contidos descargados da Internet en favor do vÃdeo baixo demanda, o que reflicte o interese dos consumidores por plataformas de vÃdeo que se axusten ás súas necesidades. Precisamente nesta liña detéctase unha mellor percepción dos modelos de vÃdeo baixo demanda de pagamento mediante subscrición, mentres que os modelos pay-per-view enténdense como algo ocasional (aÃnda que poden complementarse). Resulta asà interesante comparar os casos español e estadounidense, pois ao outro lado do Atlántico a metade dos consultados son usuarios de Netflix, tendo tamén Hulu a preto da terceira parte dos usuarios, demostrando que os consumidores consideran que son servizos completos e económicos que achegan contidos de calidade e resultan cómodos de utilizar, marcando o que poderÃan ser as liñas de futuro; mentres que en España continuamos sen ter algo semellante, e a oferta está moi fragmentada, ningún operador goza dun completo catálogo de contidos e, agás servizos asociados a subscricións televisivas tradicionais, os usuarios parecen abocados ás descargas irregulares da Rede (aÃnda que o informe recolle unha importante caÃda desta práctica). Non parece moi arriscado supor que, de existir unha plataforma como Netflix en España, a chamada piraterÃa poderÃa caer a porcentaxes anecdóticas como noutros paÃses onde resulta doado obter os contidos de xeitos sinxelos e relativamente económicos.
- O consumo audiovisual en España está moi fragmentado e cun alto Ãndice de descargas da Internet (aÃnda que experimentando unha importante caÃda nos últimos 2 anos)
- Nos EE.UU. existen plataformas como Netflix e Hulu que parecen ter atinado coas demandas dos consumidores